Ken O’Connell

Ken O’Connell stworzył ponad 16 krótkich filmów eksperymentalnych i animowanych. Ukończył również ponad 46 szkicowników/dzienników i wystawiał prace ceramiczne, fotograficzne, rysunkowe i akwarelowe.

Takeshi Murata

Takeshi Murata to artysta, który eksploruje szeroką gamę mediów i technik, w tym wideo, animację, data-moshing i CGI. Jego twórczość koncentruje się wokół procesu tworzenia obrazu i koncepcji cyfrowego życia po życiu.

Peter Foldès

Peter Foldès (1924-1978) był węgiersko-brytyjskim animatorem. Był jednym z pierwszych animatorów wykorzystujących technikę tweeningu.

Jego film Hunger zdobył Nagrodę Jury w kategorii filmów krótkometrażowych na Festiwalu Filmowym w Cannes.

Vibeke Sorensen

Vibeke Sorensen jest artystką i profesorką zajmującą się cyfrowymi multimediami i eksperymentalną animacją, interaktywną instalacją immersyjną i wizualnym performansem muzycznym. Jej praca na polu eksperymentalnych nowych mediów obejmuje pięć dekad i była publikowana i wystawiana na całym świecie.

Larry Cuba

Larry Cuba jest uważany za pioniera animacji komputerowej i jest najbardziej znany ze swojej animacji komputerowej do sekwencji akcji Gwiazdy Śmierci w filmie „Gwiezdne Wojny: Epizod IV – Nowa nadzieja” (1977). Jego prace charakteryzują się kaskadowymi motywami, zaskakującymi zmianami perspektywy i precyzyjną, matematyczną strukturą.

Lillian Schwartz

Lillian Schwartz jest pionierką sztuki generowanej komputerowo. W latach 1969-2002 była „gościem-rezydentem” w Bell Laboratories i Lucent Technologies, tworząc przełomowe filmy i prace multimedialne. Słynie z ekspansywnego sposobu myślenia, mistrzostwa w tradycyjnych i eksperymentalnych mediach oraz umiejętności tworzenia inspirujących połączeń między nauką, sztuką i technologią.

Tomek Tryzna & Agata Bartos 

AGATA BARTOS

Absolwentka holenderskiej Akademii Sztuk Pięknych w Arnhem. 

Artystka konceptualna, mixed-media tworzy na pograniczu sztuk plastycznych, teatru i filmu. Jest współautorką projektu filmowego THRESHOLD, tworzonego z Tomkiem Tryzną. 

IG

TOMEK TRYZNA

Niezależny i eksperymentalny filmowiec od 16 roku życia. Scenarzysta i pisarz. Autor powieści tłumaczonych na całym świecie. Jego najsłynniejsza książka, bestsellerowa „Panna Nikt”, była promowana przez Czesława Miłosza i została zekranizowana przez Andrzeja Wajdę. W latach 90. wyreżyserował telewizyjny serial dokumentalny „Kaskaderskie opowieści” oraz autorski średniometrażowy film „Czy można się przysiąść”. W 2022 r. na Warszawskim Festiwalu Filmowym premierę miał jego debiut fabularny „Światło nocy”.

Zuzanna Michalska

Zuzanna Michalska ukończyła animację na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Interesuje się animacją abstrakcyjną i eksperymentalną, a w swojej praktyce skupia się głównie na wizualizacji muzyki i stanów wewnętrznych.

Weronika Marianna

Weronika Marianna jest artystką wizualną pracującą głównie z animacją, przy pomocy różnych technik analogowych. Jej znakiem rozpoznawczym są rozedrgane uniwersa pełne melancholijnych stworzeń. Jej animacje pokazywane są na wielu festiwalach oraz w galeriach.

Weronika Leszczyńska

Weronika Leszczyńska, animatorka, absolwentka Wiedzy o Filmie i Kulturze Audiowizualnej na Uniwersytecie Gdańskim. Jest współreżyserką animacji “Wszystko jest remiksem”, która zdobyła główną nagrodę na festiwalu Cinerama Fest i zakwalifikowała się do półfinału w kategorii Najlepsza Animacja na Student World Impact Film Festival. Pracę “GAME OVER” stworzyła specjalnie na tegoroczny Open Call.